04-09-08

Terug naar huis

Dinsdag 11 september 2007

We staan op om 8 uur. We hebben lekker geslapen en geen last gehad van de ouzo’s. Om 9 uur komen ze van Sixt onze huurauto ophalen, maar ik wil toch eerst gauw aan de ontbijttafel een fruitsapje en een toast gaan eten. C blijft aan tafel terwijl ik in de lobby ga wachten op de man van Sixt. Tegen 9.15 uur is er nog steeds Santorini 24niemand opgedaagd. Ik besluit niet meer te wachten en geef de autosleutels en e papieren af bij de receptie. Zij moeten het maar verder afhandelen en mij opbellen als het nodig zou zijn. Ik heb er echter niets meer van gehoord. Nu kan ik eindelijk mijn ontbijt verder afwerken en dan gaan we voor de laatste keer naar onze kamer om de koffers te pakken. Er blijft nog een uurtje om te zonnebaden. Het is vandaag trouwens de mooiste dag van de hele week: zacht, geen wind, geen wolkje. Nadat we het vriendelijke poetsvrouwtje nog even bedankt hebben met een fooi, trekken we tegen 11 uur toch maar naar boven, ruim op tijd. De valiezen worden voor ons naar boven gebracht. Gisteren herinnerde Babis zich zijn belofte om een fles ouzo mee te geven voor J en K en ze zou deze morgen op onze kamer staan. We hebben echter niets gezien en vragen ons af of hij het vergeten is. Ook boven in de lobby is er geen spoor van Babis en wanneer hij om 11.10 uur de lobby binnenkomt, doet alsof hij ons niet ziet en schichtig weer verdwijnt, zijn we er zeker van dat het een loze belofte is geweest. Om 11.15 uur stipt is de bus er. We scharrelen de bagage bij elkaar en steken de straat over naar de wachtende bus en dan… is Babis er! Met twee kleine flesjes ouzo in zijn handen. Hij is ze op de valreep nog gauw gaan kopen in de mini-supermarkt. Onze koffers zijn al op slot, dus we moeten met de flesjes los in de hand op de bus stappen en zien dat we ze op de luchthaven nog in onze valies kunnen stoppen, want vloeistoffen in de handbagage zijn verboden. De bus maakt nog een omweggetje langs Messaria om andere toeristen op te laden en tegen 12.15 uur zijn we op de luchthaven, waar Sofie van Jetair ons staat op te wachten. Er staan twee lange rijen aan te schuiven, maar de ervaren Sofie loodst ons meteen naar de balie waar we vóór iedereen mogen inchecken. Ze is werkelijk een goede reisbegeleidster. We moeten nog een uur wachten op onze vlucht en het is verschrikkelijk druk in de hall van de luchthaven. We gaan naar boven op een wachtterras, waar het iets minder druk is en vinden er met veel geluk twee vrij stoelen. Hier kunnen we het toestel van Jetair Fly met een kleine vertraging zien toekomen. Deze keer zijn de passagiers van Mykonos eerst opgehaald zodat onze vlucht nu rechtstreeks naar Brussel gaat. Voor de andere vluchten worden voortdurend ‘last calls’ uitgeroepen. Vooral Britse toeristen trekken zich daar niet veel van aan en schijnen er zelfs een sport van te maken om zo laat mogelijk in te stappen. Onze vlucht vertrekt uiteindelijk ook met een half uur vertraging. Ik stuur nog snel een sms-je naar R, die ons in Zaventem komt afhalen, om te zeggen dat we wat later zullen zijn. Het is opnieuw een rustige en comfortabele vlucht met een verzorgde maaltijd. Over Jetair Fly en zeker van de VIP-formule dus alleen maar lof. De piloot kondigt aan dat het in Brussel mooi weer is. We landen met 20 minuten vertraging en het is hier grijs en 17°. Dat noemen ze in België mooi weer! R is natuurlijk op post en ze brengt ons veilig en vlot naar Gentbrugge. We zijn thuis om 18 uur.

09:22 Gepost door C en C | Permalink | Commentaren (1) | Tags: reizen, griekenland, santorini |  Facebook | |

hahahaha dat is nog eens lekker weer