24-03-10

Terug naar huis

banner Puglia
Donderdag 1 oktober 2009

Het is behoorlijk mistig deze morgen en we maken ons een beetje zorgen voor de rit naar Brindisi, maar gelukkig trekt de mist vrij snel op. We genieten nog een laatste keer van een lekker en uitgebreid ontbijt en om 8.40 uur zijn we op weg naar de luchthaven van Brindisi, waar Puglia 45we 10 dagen geleden deze reis ook begonnen zijn. De route gaat via Fasano waar we de autosnelweg nemen die ons langsheen de Adriatische kust  rechtstreeks naar Brindisi brengt. Er is niet al teveel verkeer en de rit verloopt vlot zodat we om 9.50 uur al op de luchthaven zijn, eigenlijk een uur vroeger dan gepland. Maar dat geeft niet want zo hebben we alle tijd om onze huurauto in te leveren, in te checken en nog rustig een espresso of cappuccino te drinken. De luchthaven van Brindisi is modern en zeer nieuw en het is er lekker fris. Vanaf 11.45 uur kunnen we inchecken. We zitten met onze bagage nog steeds mooi binnen de toegelaten gewichtslimiet. Gelukkig maar want ze vragen een toeslag van 15 Euro per kilogram overgewicht.  Aangezien er op de Ryanairvlucht geen eten geserveerd wordt, nemen we nog gauw een broodje, maar dat smaakt hier absoluut niet beter dan elders in de wereld, zelfs al is dit Italië. We vinden een andere wachtzaal om de rest van de tijd door te brengen, veel minder druk en vooral veel frisser dan de andere. In de shops kopen we nog een laatste fles olijfolie en een klein flesje Vincotto, een lokale zoete azijn die wat aan aceto balsamico doet denken. We krijgen de tijd vrij goed om en tegen 13.15 uur mogen we eindelijk instappen. Deze keer gaat het wel gepaard met drummen en duwen en ook op het vliegtuig is er wat chaos vooraleer iedereen een plaatsje gevonden heeft. Dat komt ook omdat vele passagiers een veel te grote handbagage meedragen en daarop was er hier nauwelijks controle. Uiteindelijk vertrekken we met 20 minuten vertraging voor een rustige vlucht. Bij het opstijgen krijgen we een hele tijd een mooi en helder zicht op Brindisi en de kust. We landen om 16.30 uur in Charleroi, mooi op tijd en halen onze auto op in het ‘Lock Park’ waar hij de hele tijd mooi beschermd én bewaakt heeft gestaan voor 130 Euro, wat meer is dan de heen- en terugreis voor één persoon. De terugrit naar Gent verloopt ook zeer vlot en om 18.30 uur zijn we thuis.

Het was een mooie reis al viel het weer wat tegen. Anderzijds moet ik wel zeggen dat ik aan al onze andere reizen naar Italië een betere herinnering bewaar dan aan deze. Maar goed, spijt hebben we er geenszins van. We sliepen in prachtige hotels, waarvan we er ons een paar nog lang zullen heugen en er waren voldoende mooie dingen die het de reis waard maakten: Lecce, Matera en in iets mindere mate Martina Franca, Alberobello en Locorotondo. Misschien moeten we eens terug als de zon schijnt...

11:45 Gepost door C en C | Permalink | Commentaren (2) | Tags: italie, puglia, brindisi |  Facebook | |

Mooi reisverslag - we zullen volgende maand er gebruik van maken.
Maar dan geen hotels maar de tent.
merci.
A3

Gepost door: adrie van sorgen | 08-08-10

Beste,

Gezien jullie toch al veel ervaring hebben met reizen in Italië wou ik graag eens informeren wat jullie nu de leukste regio vonden om op reis te gaan. Wij hebben voornamelijk al citytrips gedaan naar de grootste steden en hebben 2 jaar geleden wel een rondreis gedaan door Toscane (onvergetelijk!). Ik ben aan het twijfelen voor Puglia maar alles kan nog veranderen, dus vandaar mijn vraag naar advies!